@jgj@est.social

2007-09-30

Parkimiskaos Liivalaia tänaval

Reede pärastlõunal avanes Liivalaia tänaval Hansapanga ees järgmine vaatepilt:
Foto NAGI's: ' Tegelik olukord (2)

Parkimiskorraldus näeb seal välja aga hoopis niisugune:
Foto NAGI's: ' Parkimiskorraldus

Ettepanekus kommunaalametile pakkusin probleemile välja kolm võimalikku lahendust:
  1. Märkida maha autode parkimiskohad
    (odavaim ning kiireim lahendus)
  2. Muuta parkimiskorraldust ja nihutada jalgrattarada sõidutee poole
    (vajab kogu sõidutee ümbermärgistamist ning sõiduradade kitsamaks muutmist)
  3. Muuta parkimiskorraldust ja laiendada parkla pinda kõnnitee arvelt
    (aeganõudev ning kulukas)

3 kommentaari:

lontu lõvikutsu ütles ...

Oh ma vandusin kevadotsa seda kohta - enamasti sõitsin "rattatee" asemel kõnniteel, sest poole meetrine riba liikuvate ja seisvate autode vahel ei ole jalgratta tee! Eriti kui parkivad autod ei näe välja tagurdades jalgrattaid - jalgrattaga võib seal liigelda seitsme-kaheksa ajast alates, mil autodest saab plats tühjaks. Mina pakuks omapoolseks lahenduseks parkimiskohtade ja jalgrattatee järjekorra vahetamise ja ma ei näe sellel alternatiivi - jah - jalgrattur peab 2 metrit kõrvale pöörama ümber Polütehnikumi nurga tulles, mis ei ole kõige parem, aga see on ikkagi etem kui surmalõks kahe vastasuunas liikuva teraskarbi vahel.
Ja üldse - mis jalgrattatee on jalgrattatee, kus kolm jalgratast ei saa üksteisest mööda? Okei, eestis ei ole "Christiania bike" laste ja kaubavedamis jalgrattaid (kaks last mahub kõrvuti ära ette kasti, mistõttu tavalisel rattateel võtab ta kahe ratta laiuse). Aga siiski - ohutul jalgrattateel jääb aeglase jalgratturi ja auto vahele puhver, mida teinekord kasutab kiire jalgrattur möödumiseks. Õieti üsna tihti.

Tallinn otsib vist praegu inimest, kes jalgrattateede eest vastutama hakkab - st neid arendama ja välja pakkuma ning muudatusettepanekuid tegema. Sel inimesel peaks olema kogemus Kopenhaagenis jalgrattaga sõitmisest, ma arvan. Või üldiselt Taanis - võibolla ma olen vähe reisinud selles küsimuses, aga tundub, et siin on see igatahes parimal moel lahendatud.

lontu lõvikutsu ütles ...

Aga sina võiksidseda muidugi ka proovida - suur linnas rattaga liikumise kogemus on samuti vajalik ja usun, et Šhotimaal olid rattateed peaaegu samal tasemel kui Taanis. Kui muidugi tuuleveskitega võidelda tahad ... sest see amet saab üks kehv amet tulema küll - palju kaklemist!

Joosep-Georg ütles ...

Tänan, Madis, sisukate kommentaaride eest.

Tallinnas oleks juba ammu aeg asuda rattateid rajama süstemaatilisel, mitte vaid kvantitatiivsel alusel.

Kohati leian, et selleks tuleks isegi astuda samme, mis mõne jaoks tunduksid tagasiminekuna, kuid seeläbi saaks kõrvaldatud tehtud vead.

Mis puudutab minu võimalikku rolli Tallinna rattateede edaspidises arendamises kaasarääkijana, siis kahjuks ei saa lubada, et saan sellele pühendada kogu oma tööaja, kuna olen just äsja asunud ametisse ühes Eesti juhtivas meediaväljaandes.

Küll aga ei ütle ma kunagi Ei, kui auväärt linnaisad peaksid minult mingis küsimuses nõu paluma, samuti ei hoia ma end tagasi probleemidest teavitamisel ning võimalike lahenduste väljapakkumisel.